31 oktober 2013

Stressssss

Volgende week heb ik toetsweek.. Eerst had ik nog niet het besef dat ik bijna toetsweek heb, maar nu wel en de stress slaat meteen weer toe :( Iedereen heeft wel eens stress, maar ik kan mijzelf wel echt een stresskip noemen. Sommige mensen die stress hebben, gaan juist heel hard werken zodat ze goede cijfers halen. Maar als ik stress heb, sla ik dicht. Ik doe gewoon helemaal niks. En dat is vervelend (lees: heel erg kut). Ik kan mij er gewoon niet toe zetten om iets te doen, dus ga ik allemaal youtube video's kijken. En dan denk ik: ohnee ik moet nog zoveel doen en ik moet nu echt beginnen, maar ik doe gewoon weer niks.. En dan raak ik dus nog meer in de stress. En dan realiseer ik mij dat ik in mijn examenjaar zit en echt even mijn best moet gaan doen. En dit geeft nog meer druk. Maar ook motivatie, want ik ben zoooo klaar met de middelbare school. Ik ben echt toe aan iets nieuws.
Vroeger had ik nooit zo moeite met school. Ik deed gewoon netjes mijn huiswerk en had er totaal geen moeite mee. In de 4e vond ik het iets moeilijker worden, maar het ging alsnog gewoon goed. Maar sinds vorig jaar gaat het echt belabberd.. Ik was vroeger heel goed in wiskunde en had daarom ook wiskunde B gekozen. Dat ging in de 4e goed, maar in de 5e heeeel slecht. Ik haalde begin dat jaar een 2,4, terwijl ik geleerd had! Gelukkig had ik een herkansing en kon ik dit verhogen naar een 4,9. Dit jaar heb ik wel meer het gevoel dat ik het begrijp, maar ik vrees dat dit weer geen voldoende wordt, aangezien ik de toets maandag heb en nog niks heb gedaan.. Nu ik dit zo aan het schrijven ben, krijg ik wel wat meer motivatie om wat te gaan doen voor school. Dus hopen dat deze motivatie ook echt ertoe leidt dat ik iets ga doen. Dus ik ga nu proberen wat aan school te doen! En vanavond lekker de stress eruit zumba'en :) Byeeee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten